Förstudie
- Djupintervjuer med personer från ert team
- Målformulering av del- och slutmål
- Spårning
Varför en förstudie?
Företags mål, behov och förutsättningar skiljer sig åt. Det finns ingen one-solution-fits-all. Därför behöver just era digitala marknadsföringsaktiviteter utgå från den situation ni befinner er i och syfta till att uppfylla era specifika mål.
För att kunna ge kvalificerade rekommendationer och skapa en hållbar marknadsstrategi gör vi en djupgående analys av ert nuläge och nuvarande aktiviteter.
Hur gör vi en förstudie?
I förstudien analyserar vi er befintliga data och de digitala kanaler ni använder i nuläget för att nå ut till er målgrupp. Inledningsvis lär vi känna er verksamhet, säkerställer att rätt verktyg för att samla in data finns på plats och tillsammans sätter vi tydliga mål för er digitala marknadsföring. Beroende på omfattning tar förstudien ca 2-6 veckor att genomföra och resulterar i djupgående rapport.
Rapporten innefattar analys av samtliga delar som ni valt inkludera i förstudien samt strategiskt utvalda rekommendationer för hur ni ska ta ert marknadsföringsarbete framåt. Vi rådger om vilka specifika aktiviteter ni ska fokusera på för att uppnå era mål och hur dessa aktiviteter bör utföras för bästa möjliga resultat.

Vill du prata med någon av oss om era behov och utmaningar?
Ett samarbete med oss inleds med en förstudie. I förstudien genomför vi en detaljerad analys av er befintliga hemsida, nuvarande aktiviteter och kanaler samt formulerar tillsammans med er mätbara mål att arbeta mot. Läs mer om förstudien här.
Vårt team av erfarna digitala marknadsstrateger ser till att strategin implementeras och att all uppsättning för att kunna mäta och utvärdera arbetet finns på plats. Med hjälp av ett brett nätverk av globala experter - inom bland annat copy, SEO, Ads, sociala medier, videoanimering, grafisk design och webbutveckling - tar vi strategin från plan till handling
Förstudien resulterar i kvalificerade rekommendationer och en hållbar marknadsstrategi anpassad efter just era behov och förutsättningar. Strategin baseras på de specifika aktiviteter ni ska fokusera på för att uppnå era mål och hur dessa aktiviteter bör utföras för bästa möjliga resultat.
Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…
Boka ett möte redan nu.
Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!