Öka er försäljning genom SEO!

Sökmotoroptimering hjälper er att synas bättre online på rätt sökord, för att möta din potentiella kund där kunden befinner sig.

Vill du driva mer trafik
till din webbplats?

Delar av vad vi gör:
  • Teknisk SEO Analys
  • Sökordsanalys
  • Kundresa och personas
  • Producering av texter
  • Optimering av texter
  • Konverteringsoptimering av design på hemsidan

Behöver ditt företag hjälp med digital marknadsföring?

”Att använda Contitude som MaaS – ”Markting as a Service” är perfekt för oss och gör att vi stärker och utmärker oss på ett sätt som vi inte skulle kunna gjort om vi haft denna tjänst internt och framför allt inte till den låga kostnaden! Det är samtidigt i linje med vad Traventus står för, dvs att man ska göra det man är bra på och ta in hjälp för det man inte är lika bra på.”

Mikael
Traventus

Vi på Contitude arbetar dagligen med SEO (Sökmotoroptimering) på en operativ nivå såväl som strategisk.

Vi har erfarenhet från flera olika branscher och företag vilket gör att vi snabbt kan komma igång för att ni ska kunna se resultat. Med hjälp av vårt stora nätverk av frilansare har vi även möjlighet att arbeta med SEO på flera olika språk.

En digital marknadsstrateg från Contitude blir er dedikerade SEO specialist som ni alltid kan bolla idéer och tankar med. Därefter tar vi detta vidare processen till produktion. Detta för att ert SEO arbete ska kunna möta era marknads- och försäljningsmål. Börja din resa med Sökmotoroptimering idag.

Vad kostar det att ta hjälp
av SEO?

Innan vi kan ge ett pris på vad det kostar för er att ta hjälp med sökmotoroptimering behöver vi genomföra en analys och framförallt gå igenom vilka mål ni har med ert SEO-arbete. Baserat på era mål och ert nuläge kan vi sätta ett pris på vad det skulle kosta att genomföra de aktiviteter som leder till att era mål nås.

Vad påverkar priset?

Det som påverkar priset är framförallt er målsättning och er nuvarande situation. Sedan påverkar också hur mycket ni själva kan göra inhouse och hur mycket som ni behöver en extern leverantör som hjälper er.

Hur arbetar vi med dig som kund när det kommer till SEO?

1
Sökordsanalys

Innan vi börjar arbetet med att sökordsoptimera genomför vi tillsammans med er en sökordsanalys för att se på nuläget. Där går vi igenom sökvolymer och indikationer på hur svårt/lätt det är att rankas högt på de sökord som är relevanta för er målgrupp. Detta resulterar i en rapport med de sökord ni bör synas på och en plan för hur ni ska ta er upp i ranking för varje enskilt sökord.

2
SEO analys av din
hemsida

Vi går sedan vidare i analysarbetet och gör en fullständig SEO analys av er hemsida. Där går vi igenom de tekniska detaljer som Google har med i sin bedömning av en hemsida och tar fram en plan för vad som bör åtgärdas och förbättras.

3
Plan för
contentproduktion

Det som gör att Google kan rangordna en hemsida är att det finns content som Google kan indexera. Därför behöver det kontinuerligt skapas content som är anpassat för SEO för de sökorden som tidigare valts ut. I detta steg lägger vi upp en plan för vilket content som ska produceras och publiceras för att indexeras på bästa sätt på tex Google.

4
Rapportering och
resultatuppföljning

Självklart ska allt arbete med SEO följas upp! Vi ser till att ni får rapporter över hur arbetet har gått och vad det har gett för resultat. Dessa rapporter anpassas efter de mål som ni har satt upp och vilka mätvärden som är viktiga för er att följa.

Hur mycket behöver man satsa
på SEO för att kunna se resultat?

Det beror helt klart på vad man har för mål och vilka resultat man vill se. SEO är ett långsiktigt arbete för de som kontinuerligt vill driva trafik och få in fler affärer.

Det beror också på vilka typer av sökord man fokuserar på och på vilket språk man vill indexeras på.

Normen enligt oss är att företag satsar för lite på SEO i förhållande till tex SEM. Det brukar vara lättare för företag att lägga pengar på t.ex. Google Ads (tidigare Google Adwords). Där kan man på ett enkelt sätt räkna hem en investering. Anta att du spenderar 50 000 kr per månad på Google Ads och det genererar affärer eller leads värda 150 000 kr så är det helt klart värt investeringen. Samtidigt kommer ofta lika många leads och affärer från organisk trafik.

Hur många fler leads och affärer tror du att du skulle få om du spenderade lika mycket på sökmotoroptimering och framför allt över en längre tid?

Du kan ligga i toppen över organiska resultat i flera år och få flera hundratusen klick på de organiska resultatet och allt tack vare ett suveränt arbete med SEO. Men det kostar inte för varje klick. Så fort du slutar betala för tex Google Ads så upphör denna typ av SEM-trafik till din hemsida.

Löpande upplägg

Ingår
Per månad
SEO optimerade blogginlägg
0st
Publicering i sociala medier
0h
Nedladdnings­bart
0st
Marketing automation workflow
0h
Betald annonsering
0h
Konverterings​optimering
0h
Teknisk SEO-optimering
0h
Digital strategi & analys
0h
Exempelpris
0 000 kr
Vi på Contitude kan hjälpa dig hela vägen mot framgång med ditt SEO-arbete!
  • Vi har kunskapen och hänger med i snabba förändringar
  • Sökmotoroptimering är ett ständigt föränderligt arbete och det är viktigt att hålla sig uppdaterad om de förändringar som kontinuerligt sker på detta område.
  • Vi på Contitude jobbar dagligen med sökmotoroptimering och har därför möjligheten att hålla oss uppdaterade på de senaste uppdateringarna från Google och de senaste trenderna inom SEO.
  • Som er SEO-leverantör hjälper Contitude er att hitta och välja ut de sökord som du bör fokusera på för maximalt resultat och rätt typ av trafik till er hemsida.
  • Ska du börja blogga? Vi på Contitude vet vad du bör skriva om. Vi kan till och med hjälpa till med att skapa själva innehållet!

Vad är SEO?

SEO står för Search Engine Optimization som på svenska blir sökmotoroptimering. Den korta förklaringen är att SEO eller sökmotoroptimering är arbetet som du gör för att försöka påverka var dina sidors placering i sökmotorer (t.ex Google). Ett exempel skulle vara denna sida som är sökmotoroptimerad för söktermerna SEO och Sökmotoroptimering.

Målet med SEO är som nämnts ovan att hamna så högt upp som möjligt i sökmotorer på vissa utvalda sökningar.

När du arbetar med SEO utgår du ofta från att du vill synas högt upp i sökmotorer på vissa utvalda ”sökord”. Med sökord menas söktermer som man skriver in i Google, t.ex. denna sida som är optimerad för termen ”SEO och sökmotoroptimering”. Men det innebär också att sidan kommer att synas i sökmotorer relativt högt upp för närliggande sökningar eller ”long tail” sökningar. Exempelvis skulle denna sida också kunna visas på sökningen ”Vad är SEO”.

En sökmotor som tex Google, fungerar som ett register av alla hemsidor som finns. Det har som uppgift att matcha frågan (söktermen) som du skriver in i sökrutan med den hemsidan som Google tror har det absolut bästa svaret på din sökterm. I dagens samhälle görs mer än 70 000 sökningar på Google varje sekund. Varje sökning är en person som letar efter något speciellt. Målet med SEO är att synas för de som letar efter något som du och ditt företag erbjuder.

Trafiken som kommer från ett klick på en länk som Google visar upp kallas organisk trafik om det inte kommer från en annons som tex Google Ads. Här skiljer man på SEO (sökmotoroptimering) och SEM (sökmotormarknadsföring) där SEO är organisk trafik och SEM är betald trafik. Om du tänker själv på när du Googlade något senast så kommer du säkert ihåg att det fanns både länkar där det står ”annons” och andra länkar. De länkar där det står annons på är betalda och kostar annonsören varje gång någon klickar på länken. Organiska klick betalar du inget för. Om man arbetar riktigt väl med SEO så kommer din länk att kunna visas över lång tid och få klick under många år utan att du behöver betala något alls för det.

Det är en av anledningarna till varför många idag lägger stort fokus på just SEO – det är kostnadseffektivt och fungerar långsiktigt.

Kunder som gillar oss

Alla

Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…

Tack! Vi hör av oss så snart vi kan!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Boka ett möte redan nu.

Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!

Boka möte