Blogg
Digital marknadsföring

Blir din marknadsavdelning lätt överbelastad?

Har din marknadsavdelning svårt att hinna med allt som ska göras? Det är kanske inte så konstigt. Den tekniska utvecklingen har förändrat mycket med hur vi jobbar. Nya tjänster, verktyg och kanaler har gjort att listan med de uppgifter marknadsavdelningen behöver utföra blivit betydligt längre. Väldigt stressande när de tillgängliga arbetstimmarna fortfarande är lika långa.

Med fler och nya uppgifter ställs också fler och nya krav på kompetensen. Utvecklingen har gjort så att om en marknadsavdelning ska kunna ha full koll på allt som behövs för att kunna utföra sitt jobb så finns risken att den oftare måste sitta på skolbänken än vid skrivbordet. Dilemmat idag när man bygger upp sin marknadsavdelning är om man ska satsa på generalister som är hyfsat bra på det mesta, eller på specialister med unika kunskaper?Båda behövs, men ska man täta upp så att man är förberedd på alla behov kommer man att behöva en hel armé av anställda.Den snabba och omvälvande digitala utvecklingen har också gjort att allting går fortare. Tidsramen för när materialet behövs har blivit snävare. Det är inte alltid de gamla vanliga leverantörerna kan möta de behoven. Att få det material man behöver med en dryg veckas leveranstid duger inte när den där marknadskampanjen som plötsligt hamnade på agendan drar igång nu på onsdag.

Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…

Tack! Vi hör av oss så snart vi kan!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Boka ett möte redan nu.

Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!

Boka möte