Blogg
Marketing management

Så lyckas din marknadsavdelning med allt som måste göras

Har din marknadsavdelning svårt att hinna med allt som ska göras? Det är kanske inte så konstigt. Den tekniska utvecklingen har förändrat mycket med hur vi jobbar. Nya tjänster, verktyg och kanaler har gjort att listan med de uppgifter marknadsavdelningen behöver utföra blivit betydligt längre. Väldigt stressande när de tillgängliga arbetstimmarna fortfarande är lika långa.

Med fler och nya uppgifter ställs också fler och nya krav på kompetensen. Utvecklingen har gjort så att om en marknadsavdelning ska kunna ha full koll på allt som behövs för att kunna utföra sitt jobb så finns risken att den oftare måste sitta på skolbänken än vid skrivbordet. Dilemmat idag när man bygger upp sin marknadsavdelning är om man ska satsa på generalister som är hyfsat bra på det mesta, eller på specialister med unika kunskaper? Båda behövs, men ska man täta upp så att man är förberedd på alla behov kommer man att behöva en hel armé av anställda.Den snabba och omvälvande digitala utvecklingen har också gjort att allting går fortare. Tidsramen för när materialet behövs har blivit snävare. Det är inte alltid de gamla vanliga leverantörerna kan möta de behoven. Att få det material man behöver med en dryg veckas leveranstid duger inte när den där marknadskampanjen som plötsligt hamnade på agendan drar igång nu på onsdag.Vinn tid och hitta kompetens med outsourcingLyckligtvis finns det nu tjänster som löser både brådskan och kompetensbehovet, samt även krävande belastningstoppar. Lokala projektledare med globala nätverk av frilansande specialister kan snabbt ge tillgång till just den kompetens som din marknadsavdelning behöver, precis när den behövs. Det här är den armé som du önskade att du hade.Den kan allt som krävs i och med alla nya tjänster och uppgifter, och den jobbar flexiblare och snabbare än de traditionella leverantörerna. Du får det du behöver även när det är ont om tid. Den här servicen kan dessutom ta över tidskrävande arbetsuppgifter så att din marknadsavdelning kan effektivisera sina resurser och kostnader.Det här är en ny och unik modell som med sin katalog av kompetens och sina snabba processer hjälper din marknadsavdelning att kvickt lösa era problem och få mer gjort, oftast med stora besparingar på köpet.Det fina med utvecklingen är att den skapar minst lika många lösningar som den skapar utmaningar.LADDA NED GUIDEN OM ATT VÄLJA DIGITAL PARTNER

Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…

Tack! Vi hör av oss så snart vi kan!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Boka ett möte redan nu.

Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!

Boka möte