HubSpot
- Hjälp att skaffa HubSpot licens
- Implementation av plattformen
- Skräddarsydda utbildningar
- Implementation av kundresor & marketing automation
- Ta fram strategi & arbetssätt
- Utveckla och bygga i HubSpot CMS
Vad är HubSpot?
HubSpot är en plattform för att hantera företagets marknadsföring, säljarbete, webbplats och kundservice på samma ställe. Detta ger enklare hantering, bättre datakvalitet och en mycket, mycket bättre upplevelser för era kunder.
I samband med att internet har förändrat sättet vi köper produkter och tjänster på så började HubSpot bygga ett system som verkligen stöttar kunden på riktigt. Resultatet är att man nu erbjuder ett system som är marknadsledande inom just marknad, sälj, CRM och kundservice.
Grundkonceptet är att företagets olika avdelningar kan samarbeta bättre mot företagets gemensamma tillväxtmål.
För vem passar HubSpot?
Är detta ett system för alla? Absolut inte. Har plattformen utvecklats att kunnan anpassas för fler och fler? Absolut! Finns det något gemensamma nämnare för när HubSpot passar som allra bäst? Yes, och dessa ska vi kika lite närmare på här!
Har ni lite längre säljprocesser och säljer en komplex produkt? Perfekt!
Långa säljprocesser, komplexa produkter? Då är HubSpot en riktigt bra match. Ofta hänger detta även ihop med lite högre snittordervärde på era produkter och tjänster. Att kunna bearbeta era kunder från både marknad & sälj parallellt, samt dela insikter och data ger oftast en mer effektiv och även kortare säljprocess. Något som sparar både tid och pengar.
Företag inom B2B
Jobbar ni inom B2B så funkar HubSpot som allra bäst. Ofta har vi flera stakeholders som har olika frågor, mål och utmaningar inför sitt köpbeslut. Här kommer content marketing och marketing automation in i bilden. Att hjälpa sin potentiella kund få svar på sina frågor inför eventuella möten skapar inte bara en mer välinformerad kund som kan ta bättre beslut, det hjälper även kunder ni INTE redan pratat med att få information och förtroende för er, redan innan ni har ett möte bokat. Nyfiken på Content marketing eller marketing automation? Läs mer här!
Övriga?
För några år sen så var det primärt B2B och företag med längre säljprocesser & komplexa produkter som HubSpot passade för allra bäst, och merparten av HubSpots kunder är nog kvar i detta segment. Dock har utvecklingen gått fort de senaste åren och där HubSpot breddar med möjligheter både inom B2C och ett gäng övriga branscher. Fråga oss gärna så ser vi om HubSpot kan vara ett val att överväga för just er branch!
Fördelar med HubSpot
Som ni säkert redan förstår så är vi partiska i målet, men HubSpot är verkligen ett smidigt system som täcker merparten av behoven man behöver för att verkligen stötta sin kund och öka sin försäljning. Här kommer några delar som vi verkligen vill trycka lite extra på.
- Skippa silos! Att låta sälj, marknad och support jobba i olika system blir både dyrare, krångligare och skapar oftast inte så mycket värde som man kanske tror. Att dela data, system och förståelse ökar möjligheten till samarbete samtidigt som kunden får bättre service.
- Alla verktyg marknadsavdelningen behöver, utan tekniskt krångel.
- Kraftfullt system som fortfarande är enkelt att navigera i och jobba med.
- Lätt att integrera med andra system och ett öppet API som också ger er friheten i att anpassa kopplingar och integrationer som ni vill.
Hur vi hjälper våra kunder med HubSpot
Alla vanliga case ser du lite högre upp under “Delar vad vi utför”. Utöver detta jobbar vi med merparten av HubSpot som plattform och där upplägg ofta skräddarsys för dig som kund beroende på hur behovet ser ut. Målet är att maximera värdet av plattformen och låta dig som kund ha en bra översikt och kontroll men där du alltid inte behöver göra alla delar själv.
Våra upplägg inkludera ofta följande:
- Val av licenser och förståelse för prisbild inför köp
- Onboarding och utbildning
- Skapande och utvecklande av övergripande sälj och marknadsprocess som faktiskt driver lönsam tillväxt.
- Rapportering, KPI:s och dashboards för att mäta effekten av arbetet
- Löpande säljutveckling, coachning av säljare & säljchef
- Löpandemarknadsutveckling - Vi blir ert externa marknadsteam
- HubSpot Support - Teknisk, praktisk och strategisk
- Utveckling i HubSpot CMS
- Integrationsutveckling
Är du nyfiken på HubSpot, eller vill veta mer om hur ett samarbete kan se ut, tveka inte att höra av dig!
Boka ett möte redan nu.
Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!
Ett samarbete med oss inleds med en förstudie. I förstudien genomför vi en detaljerad analys av er befintliga hemsida, nuvarande aktiviteter och kanaler samt formulerar tillsammans med er mätbara mål att arbeta mot. Läs mer om tillväxtplanen här.
Vårt team av erfarna digitala marknadsstrateger ser till att strategin implementeras och att all uppsättning för att kunna mäta och utvärdera arbetet finns på plats. Med hjälp av våra experter - inom bland annat copy, SEO, Ads, sociala medier, videoanimering, grafisk design och webbutveckling - tar vi strategin från plan till handling
Tillväxtplanen resulterar i kvalificerade rekommendationer och en hållbar marknadsstrategi anpassad efter just era behov och förutsättningar. Strategin baseras på de specifika aktiviteter ni ska fokusera på för att uppnå era mål och hur dessa aktiviteter bör utföras för bästa möjliga resultat.
Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…
Boka ett möte redan nu.
Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!